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Chapters in Edited Books
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Belke, E., & Belke, G. (2013). Kinderlieder und Gedichte als Medium sprachlichen Lernens im Vor- und Grundschulalter [Children’s songs and verses as a medium for language learning in Kindergarten- and primary school children]. In: Dobstadt, M., Dvorecký, M., Mandl, E., Navas de Pereira, G., & Riedner R. (Hrsg.), Proceedings of the IDT 2013, Band 3.2 ? Sektionen E5, E8: Kultur, Literatur, Landeskunde (pp. 79-90). Bozen/Bolzano: Bozen/Bolzano University Press.
Kresse, L., Kirschner, S., Dipper, S., & Belke, E. (2012). Towards exploring the specific influences of wordform frequency, lemma frequency and OLD20 on visual word recognition and reading aloud. In: J. Heister, E. Pohl, & K.-M. Würzner (Eds.), Lexical resources in psycholinguistic research (pp. 9-22). Potsdam Cognitive Science Series (vol. 3). Universitätsverlag Potsdam. [shared senior authorship]
Available online at http://opus.kobv.de/ubp/volltexte/2012/5910/.
Belke, E. (2008). Language production and perception. In: S. Gramley & V. Gramley (Eds.) Introduction to applied linguistics: A course book (159-171). Bielefeld: Aisthesis Verlag.
Meyer, A.S., & Belke, E. (2007). Word form retrieval in language production. In M.G.
Gaskell (Ed.): Oxford handbook of psycholinguistics (pp. 471-487). Oxford: Oxford University Press.
Belke, E., & Belke, G. (2006). Das Sprachspiel als Grundlage institutioneller Sprachvermittlung: Ein psycholinguistisch fundiertes Konzept für den Zweitspracherwerb [Language play as the foundation of institutional language teaching: A psycholingusitically motivated concept for teaching German as a second language]. In C. Peschel & T. Becker (Eds.): Gesteuerter und ungesteuerter Grammatikerwerb (pp. 174-200). Baltmannsweiler: Schneider Hohengeheren.
Belke, E., Eikmeyer, H.-J., & Schade, U. (2001). Freier Zugang: Anmerkungen aus der Sicht der Sprachproduktion [Free access: Comments from the perspective of language production]. In L. Sichelschmidt & H. Strohner (Eds.): Sprache, Sinn und Situation (S. 161-174). Wiesbaden: Deutscher Universitäts-Verlag.
Monographs
Kauffeldt, L., Kirschke, C., Bebout, J., Frieg, H., Belke, E., Hoffmann, R., & Belke, G. (2014). Dschungeltanz und Monsterboogie: Singen und Spielen mit Sprache [Dschungeltanz and Monsterboogie: Singing and Playing with Language]. Baltmannsweiler: Schneider Hohengehren.
Frieg, H., Belke, E., Belke, G., Hoffmann, R. Bebout, J., Kauffeldt & L., Kirschke, C. (2014). Dschungeltanz und Monsterboogie: Lieder zur systematischen Sprachvermittlung im Vor- und Grundschulalter [Dschungeltanz and Monsterboogie: Songs for the language teaching in pre- and primary school]. Baltmannsweiler: Schneider Hohengehren.
von Lehmden, F., Müller-Brauers, C., & Belke, E. (2020). Grammatik mit Bilderbüchern fördern. In: KiTa aktuell, 04/2020, Köln: Carl Link.
Belke, E. & Belke, G. (2020). Sprachunterricht für alle: Spielen mit Sprache im Spannungsfeld von Spracherwerb und Sprachvermittlung. Grundschulunterricht Deutsch, 1/2020, 22-28.
von Lehmden, F., Müller-Brauers, C., Belke, E. & Belke, G. (2017). Immer anders / Unruhe im Zoo / Prinz Bärtram brummt wieder. Drei Bilderbücher zur impliziten Sprachvermittlung, mit Begleitheft. Schneider Hohengehren.
Belke, E. (2015). Schlüssel zu gesellschaftlicher Teilhabe: Wie Kinder optimal auf das Lesen- und Schreibenlernen vorbereitet werden können. RUBENS University Magazine, 197, 4.
Belke, E., & Rehm, M. (2003). Im Anfang war das Wort? Empirische Studien zur Interaktion von Sprache und Wahrnehmung. Forschung an der Universität Bielefeld, 25, 9-14.